WDS Blog... Po godzinach nie robimy

Jak komunikować się z klientem w sklepie i na stronie internetowej?

Dialog z potencjalnym klientem odgrywa obecnie  bardzo dużo rolę w sprzedaży internetowej. Rzeczową i szybką odpowiedzią możesz zachęcić klientów do zakupu w sklepie, a  komunikować się z nimi możesz na różne sposoby. Pamiętaj jednak, że nie należy ograniczać się tylko do jednego kanału komunikacji, ponieważ przyzwyczajenia klientów są różne i często wygoda komunikacji jest kluczem do realizacji kolejnego zamówienia. Z tego wpisu dowiesz się  jakie metody komunikacji możesz wykorzystać w swoim sklepie internetowym.

Jak komunikować się z klientem w sklepie i na stronie internetowej?

Czy formularz kontaktowy to historia?

Początkowo komunikacja w sklepach i na stronach internetowych polegała na wysłaniu formularza kontaktowego lub emaila do danej firmy. Jednak kiedyś użyteczność nie miała tak kolosalnego znaczenia niż to jest obecnie. W obecnych czasach, ludziom nie chce się wypełniać długich i skomplikowanych formularzy, dlatego pamiętaj by Twoja strona kontaktowa czy inny formularz zamawiania był jak najprostszy, a jego wypełnienie sprowadzało się do kliku kliknięć. Nie każ ludziom zbyt długo myśleć, ponieważ im więcej czasu będą musieli poświęcić na wypełnienie formularza, tym jest większa szansa, że go porzucą i nie wrócą więcej na Twoją stronę czy sklep. Standardowy formularz kontaktowy nie jest i nigdy nie będzie przeżytkiem na stronach, a jego umiejętne zaprojektowanie może przynieść bardzo dobre efekty.

Social media i blog

Profile na Facebooku czy Google Plus posiada coraz więcej osób. Dlatego Twoim obowiązkiem jest posiadanie dobrego profilu na np. Facebooku. Możesz zadać pytanie po co? Odpowiedź jest prosta potencjał, darmowy kanał informujący o tym co się dzieje w sklepie, targetowanie reklamy i świetne miejsce do komunikacji z rzeczywistymi klientami. Prowadzenie profilu umożliwia Twojemu klientowi np. na komentowanie Twoich postów, czyli w sytuacji gdy spytasz się np. o opinie o Twoim produkcie wtedy możesz spodziewać się opinii lub np. uwag na bazie których możesz ulepszyć swój sklep, zmodyfikować ofertę czy wyjaśnić problemy związane z zamówieniem.

Podobnie postępować możesz na blogu, umożliwiając użytkownikowi na komentowanie Twoich wpisów. Dobrą praktyką jest by odpowiadać na wszystkie komentarze nawet te, które nie są opiniami pochlebnymi.

Rozmowa na żywo?

Co raz częściej można spotkać chaty w sklepach internetowych, które umożliwiają rozmowę w czasie rzeczywistym z jego operatorem. Jest to bardzo dobra funkcjonalność w sklepie, ponieważ  często decyzja o zakupie produktu następuje w ciągu chwili.  Gdy klient ma wątpliwości i chce zadać pytanie w danym momencie może skorzystać właśnie z chatu i jeśli zostanie dobrze obsłużony mamy bardzo dużą szanse na realizację kolejnej transakcji. Wysyłając email lub formularz dostanie odpowiedź później niż korzystając z chatu. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele ciekawych rozwiązań, które dodatkowo posiadają różnego rodzaju narzędzia analityczne. Wspomnieć tu można np. o rozwiązaniu Olark lub Pure Chat. Wybór konkretnej aplikacji zależy od tego co potrzebujemy i jakim budżetem dysponujemy.

Sposobów na komunikację z klientem jest wiele i tylko od niego zależy, który wybierze. Dla klienta ważna jest wygoda i dostępność danej formy komunikacji. Dobrą praktyką jest umożliwić klientowi dostęp do kilku form kontaktu. Social media, czy chat powinny stać się standardem dobrej strony internetowej i sklepu internetowego. 

Komentarze

Dodaj nowy komentarz

CAPTCHA obrazkowa
Wpisz znaki widoczne na obrazku.